کارگاه مادر و کودک ورزشی

کارگاه مادر و کودک ورزشی


سلامت بدن کودکان با خوردن غذای سالم و ورزش کردن تحقق می‌یابد. پس چه بهتر که از همان دوران کودکی فرزندمان را به ورزش کردن عادت بدهیم. شرکت در کارگاه مادر و کودک ورزشی یکی از روش های عادت دادن کودک به ورزش است. با افزایش تحرک و فعالیت، می‌توانید از چاقی و تنبلی در کودک خود جلوگیری کنید، هیجان آن‌ها را تخلیه کنید و انرژی مثبت و حال خوبی را به فرزندان خودتان هدیه دهید.
تمرینات ورزشی همراه با تغذیه سالم یکی از عوامل مهم رشد و سلامت کودکان است. در کارگاه مادر و کودک فعالیتهایی مانند پریدن، پرتاب کردن، شوت زدن و بازی های گروهی با استفاده از ابزار ورزشی صورت می گیرد.

فواید ورزش کودکان

ورزش درکودکان باعث رشد استخوان ها و مفاصل می شود. انجام ورزش، چابکی حرکات کودک را افزایش می دهد و به رشد و توسعه مناسب مفاصل، استخوان ها و عضلات آن ها کمک می کند همچنین از بروز مشکلات جسمانی در آینده جلوگیری می کند.

  • بهبود آمادگی قلبی عروقی: ورزش کردن و تقویت سلامت قلب رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. تحرک و فعالیت در هنگام ورزش موجب افزایش ضربان قلب و کاهش کلسترول خون می‌شود.
  • افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس: ورزش کردن باعث بهبود روحیه و افزایش انگیزه در کودکان می شود. با افزایش اعتماد به نفس، کودک حس بالندگی و سربلندی می‌کند.
  • از بین رفتن ترس و اضطراب: ورزش کردن به کودکان کمک می‌کند تا درهنگام مواقع اضطراب آور، بتوانند استرس خود را مدیریت و کنترل کنند. ورزش استرس را درکودکان ازبین می‌برد و موجب کاهش وزن و بهبود خلق و خوی آن ها می‌شود.
  • ساخت استخوان ها و عضلات قوی تر
  • بهبود در تعادل، تمرکز و خواب 
  • افزایش انعطاف پذیری
  • حفظ وزن سالم
  • فرصت هایی برای دوست یابی و افزایش مهارت های اجتماعی

میزان فعالیت بدنی کودکان

براساس دستورالعمل های فعالیت بدنی، میزان ورزش مورد نیاز کودک شما به سن او بستگی دارد.

  • سن نوزادی تا 1 سالگی

در حالی که کودک شما نمی تواند به تنهایی حرکت کند، باید حداقل 30 دقیقه در طول روز به طرف شکم خود حرکت داشته باشد. شما باید بر کودک نظارت داشته باشید و ازطریق موارد زیر به او کمک کنید:

  1. به آنها برای رسیدن و گرفتن اشیا کمک کنید.
  2. موانع ساده برای غلت خوردن در اطراف آنها ایجاد کنید.
  3. کمک کنید تا بایستند و حرکت کنند
  • 1 تا 5 سالگی

کودکان 1 تا 5 ساله باید حداقل 3 ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند. این زمان باید در طول روز پخش شود. شما می توانید فرزندتان را به انجام فعالیت های مختلف و سرگرم کننده مانند پریدن، رقصیدن یا پرتاب کردن تشویق کنید.

کارگاه مادر و کودک ورزشی
انواع کارگاه مادر و کودک ورزشی

  1.  آمادگی جسمانی
  2.  ژیمناستیک
  3. بازی های حرکتی و ورزشی
  4.  بازی های هماهنگی
  5.  بازی های تمرکزی و حرکتی

چرا کارگاه های مادر و کودک ورزشی مهم هستند؟

کارگاه مادر و کودک ورزشی در گروه های سنی متفاوت برای افزایش مهارت های حرکتی و قدرت بدنی کودکان در مهد کودک ذهن روشن برگزار می گردد. همچنین شرکت در این کارگاه ها موجب افزایش اعتماد به نفس و مهارت های ارتباطی بچه ها می شود. کارگاه های مادر و کودک ورزشی مجموعه ما، زیر نظر کارشناسان ارشد تربیت بدنی با مدرک مربیگری ورزشی بین المللی بصورت خصوصی و نیمه خصوصی برگزار می گردد.
این کلاس ها نه تنها برای تقویت رابطه میان مربیان و خانواده‌ها است، بلکه برای ترویج شیوه‌های درست و اصولی فرزند پروری می باشد. اگر والدین به دانش و ابزارهایی در مورد نحوه تربیت درست کودکان آگاه باشند، در پرورش فرزند بسیار بهتر عمل می کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *