مهد کودک غرب تهران

مهد کودک یک مکانی است که با تأکید بر ماهیت عاطفی و معنوی بچه ها همراه با بازی، آواز، فعالیت های عملی مانند نقاشی و تعامل اجتماعی برای تقویت مهارت ها و خودشناسی ساخته شده است.  با توجه به آن که مهد کودک اولین تجربه رسمی تحصیلی کودکان خردسال است پس نقطه عطف مهمی در زندگی بچه هاست؛ باید در انتخاب آن دقت کرد. مهد کودک ذهن روشن برای والدین دغدغه مند غرب تهران بهترین گزینه است زیرا با داشتن 15 سال فعالیت و استاندارد های لازم، بهترین مهد کودک غرب تهران شناخته شده است.

روش آموزشی

برنامه مهد کودک ذهن روشن طبق رویکرد انسان گرایانه است و دریادگیری و رشد بهتر کودکان موفقیت زیادی دارد. کودکان تشویق می شوند به جای اینکه از یک برنامه درسی سخت پیروی کنند، فعالیت هایی داشته باشند تا برای آنها لذت بخش و معنادار باشد.  برنامه مهد کودک نباید خسته کننده و وقت گیر باشد بلکه باید با توجه به استراتژی های روز جهان برای موفقیت و سرگرم شدن بچه ها طراحی شده باشد. ایده کودک محور بودن نمونه ای از رویکرد انسان گرایانه است. این رویکرد در یادگیری واقعی و موفقیت کودک حیاتی باشد.

ویژگی های برنامه مهد کودک غرب تهران

  1. یادگیری و فعالیت های عملی را با هم ترکیب کنیم.
  2. مفاهیم به بخش های کوچک تقسیم بندی می شوند تا فراگیری راحت تر صورت گیرد.
  3. مهارت های حرکتی کودک را با انجام بازی های متنوع تقویت می کنیم.
  4. در صورت امکان برای آموزش به کودکان از بازی استفاده می شود.
  5. بازی ها به صورت گروهی برگزار می شود.
  6. اردوهای تفریحی و آموزشی را برای بچه ها اجرا می شود.

آمادگی کودک برای شروع مهد کودک

تعیین آمادگی فرزندتان برای مهد کودک شامل ارزیابی جنبه های مختلف رشد اوست. شروع خیلی زود یا  دیر می تواند بر رشد تحصیلی و اجتماعی کودک تأثیر بگذارد. در هنگام تصمیم گیری، مهم است که نیازها و توانایی های فردی کودک را در نظر بگیرید. اگر کودک خیلی زود مهد کودک را شروع کند، ممکن است مهارت ها و بلوغ لازم را برای همگام شدن با همسالان خود نداشته باشد که منجر به پسرفت تحصیلی و انزوای اجتماعی می شود. از سوی دیگر، اگر کودکی خیلی دیر مهد کودک را شروع کند، ممکن است فرصت های یادگیری مهم و تعاملات اجتماعی با همسالان خود را از دست بدهد.

  • آمادگی رشد

یکی از عوامل حیاتی که باید در نظر گرفت آمادگی رشد کودک است. در حالی که برخی از کودکان ممکن است از نظر تحصیلی برای مهد کودک در پنج سالگی آماده باشند، برخی دیگر ممکن است این آمادگی را نداشته باشند. والدین باید رشد جسمی، عاطفی و شناختی کودک خود  از جمله پیروی از دستورالعمل‌ها، برقراری ارتباط با نیازها و احساسات ارزیابی را کنند.

  • بلوغ اجتماعی و عاطفی

مهد کودک یک محیط اجتماعی است که در آن کودکان با همسالان و مربیان ارتباط برقرار می کنند، بنابراین بچه ها برای هدایت این تعاملات به مهارت های اجتماعی نیاز دارند. آن ها باید در دوست یابی، همکاری با دیگران و مدیریت احساسات خود قوی باشند.

  • شرایط خانوادگی و فردی

هر کودکی منحصربه فرد است و شرایط متفاوتی دارد به عنوان مثال، کودکانی که دارای تاخیر رشدی هستند یا والدینی که کارمندند با توجه به موقعیت شان در سنین متفاوت، می توانند فرزندشان را درمهد کودک ثبت نام کنند.

فواید شرکت در مهد کودک غرب تهران

  • مهارت های اجتماعی و عاطفی

کودکان یاد می گیرند که کار کنند، با دیگران بازی کنند و اسباب بازی ها و وسایل را به اشتراک بگذارند. آنها از قوانین پیروی می کنند و به دیگران احترام می گذارند. رشد عاطفی باعث می شود تا کودک احساسات خود و دیگران را درک کند. مربیان به کودکان کمک می کنند تا عواطف خود را بشناسند، درباره آنها صحبت کنند و ابراز کنند. آنها همچنین قادر به مدیریت احساسات و رفتار خود هستند.

  • مهارت‌های شناختی

کودک از طریق کشف، مشاهده، خلق کردن، پرسیدن سؤالات، انجام کارهای جدید و حل مشکلات مهارت ها فکری خود را رشد می دهد. مربیان به کودکان کمک می‌کنند تا برای کارهایشان برنامه‌ریزی کنند و درباره ایده‌ها بحث کنند.

  • مهارت های زبان و سواد

کودکان با درک زبان و برقراری ارتباط از طریق خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به توسعه آن می پردازند. آنها همچنین حروف الفبا را فرا می گیرند.

  • مهارت های ریاضی

 کودکان یاد می گیرند که اعداد را بشمارند و تشخیص دهند و اعداد ساده را جمع و تفریق کنند. آنها همچنین مهارت های اولیه هندسه و اندازه گیری را یاد می گیرند. مربیان از مفاهیم ریاضی در طول فعالیت های روزمره استفاده می کنند تا بچه ها بتوانند مسائل واقعی را حل کنند.

  • رشد جسمانی

کودکان مهارت‌های حرکتی درشت خود را از طریق فعالیت‌هایی مانند دویدن، پریدن و بالا رفتن پرورش می‌دهند، در حالی که مهارت‌های حرکتی ظریف آنها از طریق کارهایی مانند برش، نقاشی و نوشتن شکوفا می‌شود. بازی در حیاط مهد کودک کمک می کند تا بچه ها استخوان ها و ماهیچه های سالمی داشته باشند. فعالیت هایی مانند پازل، نوشتن، طراحی و کثیف کاری به تقویت کنترل انگشت و دست کمک می کند.

مهد کودک غرب تهران

روش های آموزشی مهد کودک غرب تهران

به طور کلی، مهد کودک غرب تهران به کودکان آموزش جامعی ارائه می دهد که پایه و اساس موفقیت تحصیلی و اجتماعی آینده آنها را تعیین می کند. مربیان مهد کودک از روش‌های آموزشی مختلف، از جمله فعالیت‌های عملی، کار گروهی و آموزش‌های فردی برای کمک به کودکان در یادگیری و رشد در یک محیط جذاب و سرگرم‌کننده استفاده می‌کنند. داشتن روابط مثبت با مربیان به آنها کمک می کند تا احساس تعلق کنند. آموزش به کودکان مهد کودک فرصتی ویژه برای معرفی  مدرسه و القای عشق به یادگیری در آنهاست.

  • یادگیری کنفرانسی

یادگیری کنفرانسی یک روش تدریس پایه است که به مربی فرصت می دهد تا با همه کودکان یک به یک وقت بگذارند. این روش درک بهتری از نقاط قوت و علایق کودک به مربی می دهد.

  • یادگیری مشارکتی

یادگیری مشارکتی یک روش آموزشی است که بچه ها را به دو گروه یا گروه‌های کوچک تقسیم می‌کند تا به چالش کشیده شوند.

  • رویکرد عملی

رویکرد عملی روشی است که کودکان را تشویق می کند تا با مثال یاد بگیرند. استفاده از وسایل کمک می کند تا بچه ها مفاهیم انتزاعی بیاموزند، تفکر انتقادی را توسعه دهند و مسائل را حل کنند.

  • روش بازی

این روش فرصت کافی برای بازی کودکان را فراهم می کند که به نوبه خود اعتماد به نفس و مهارت های اجتماعی را توسعه می دهد. مربیان با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، ایده ها و مطالبی را ارائه می دهند که به کودکان کمک می کند.

مهد کودک ذهن روشن

مهد کودک ذهن روشن جزو بهترین مهد کودک های غرب تهران است و با ایجاد یک محیط پرورشی همراه با انجام بازی برای رشد اجتماعی، عاطفی و خلاق است. یک کلاس درس پویا زمینه را برای تجربه یادگیری مثبت کودکان ایجاد می کند. ما برای جذاب بودن برنامه ها، آن ها را  بازی محور طراحی می کنیم تا در کنار آموزش و فرا گرفتن مهارت های مختلف، کودک لحظات خوشی  را تجربه کند.

کودکان کم سن هم به دلیل وابستگی که دارند می توانند در کارگاه های مادر و کودک شرکت کنند تا کم کم مستقل شوند و همچنین دوستان جدیدی پیدا کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *