مزایای روش آموزشی مونته سوری

بهترین پیش دبستانی غرب تهران


مزایای روش آموزشی مونته سوری چیست؟

روش مونته سوری در حال حاضر در اکثر مهدکودک‌ها و مدارس آموزشی اجرا می‌شود و نتایج بسیار مثبتی بر روی تمام جنبه‌های رشد کودک دارد.

روش مونته سوری یک روش آموزشی است که بر روی علایق و فعالیت‌های روزمره و طبیعی کودکان تمرکز دارد.

 این روش بر روی مهارت‌هایی تأکید می‌کند که در دنیای واقعی برای کودکان کاربرد دارد.

آموزش مونته سوری چیست؟

اکنون بیش از یک قرن است که رویکرد کودک محوری که دکتر ماریا مونته سوری، یک پزشک ایتالیایی برای آموزش کودکان ایجاد کرده است، مدارس را در سراسر جهان متحول کرده است.

محیط به روش آموزشی مونته سوری رشد دقیق و خودانگیخته ای را برای کودکان و نوجوانان در تمام زمینه های رشد شناختی، عاطفی، اجتماعی و جسمی را برای کودکان فراهم می کند.

مزایای آموزش مونته سوریروش آموزشی مونته سوری

مونته سوری به توانای های فردی توجه دارد.
بر یادگیری عملی تاکید دارد.
کودکان در این روش مهارت های اجتماعی و رهبری قوی را فرا می گیرند.
مونته سوری عشق به یادگیری را در کودک پرورش می دهد.
کودکان در این روش از آزادی در محدوده لذت می برند.

انتخاب محیط  آموزشی مونته سوری در جهت رشد و یادگیری کودک بسیار موثر است.

روش مونته سوری که برای یادگیری با سرعت فردی و تقویت استقلال شناخته شده است، همدلی، اشتیاق به عدالت اجتماعی و لذت در یادگیری مادام العمر را در کودکان تقویت می کند.

دانش‌آموزان مونته سوری با توجه به آزادی و پشتیبانی برای پرسش، بررسی عمیق و برقراری ارتباط، به یادگیرندگانی با اعتماد به نفس، مشتاق و خودراهبر تبدیل می‌شوند. آنها می توانند انتقادی فکر کنند، مشارکتی کار کنند و جسورانه عمل کنند – مهارتی که برای قرن بیست و یکم تنظیم شده است.

هر کودک به عنوان یک فرد مستقل و فرد ارزشمند هست.

درآموزش به روش مونته سوری به یادگیری های متفاوت کودکان به روش های مختلف یادگیری توجه می شودوازتمام سبک های یادگیری استفاده می شود.

مونته سوری از سنین 3 سال به بالا در کودکان نظم، تمرکز و استقلال را پرورش می دهد.

دانش آموزان مونته سوری از آزادی در محدوده لذت می برند. دانش‌آموزان در چارچوب پارامترهای تعیین‌شده توسط معلمان و جامعه کلاس درس، مشارکت‌کنندگان فعالی در تصمیم‌گیری در مورد تمرکزشان برای یادگیری هستند.

معلمان محیط‌هایی را فراهم می‌کنند که در آن دانش‌آموزان آزادی و ابزارهایی برای پیگیری پاسخ به سؤالات خود دارند.

رضایت درونی کنجکاوی و علاقه کودک را تحریک می کند و منجر به یادگیری شادی می شود که در طول زندگی پایدار است.

مونته سوری از مهارت های اجتماعی-عاطفی پشتیبانی می کند.

تحقیقات معاصر نشان می‌دهد کودکانی که در محیط های آموزشی مونته سوری  قرار دارند، مهارت‌های اجتماعی-عاطفی قوی‌تری را در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به کودکان در محیط‌های سنتی‌تر نشان می‌دهند.

سیستم آموزشی مونته سوری بر این باور بنا شده است که کودکان به روش خود و با سرعت خود به بهترین شکل یاد می گیرند.

 آموزش مونته سوری ممکن است مناسب ترین آموزش ابتدایی برای فرزند شما باشد.

تعیین اینکه چه روشی از فلسفه آموزشی را می خواهید اتخاذ کنید می تواند دشوار باشد و در نظر گرفتن همه ویژگی ها بسیار مهم است.

 

مهد کودک ذهن روشن مهد کودک خلاق با رویکرد آموزشی مونته سوری در  گروه های سنی مختلف از نوپا تا پیش دبستان 2 کودکان حضور دارند اکثر کلاس های مونته سوری در سنین مختلط هست و هدف آنها توسعه گروه همتا به همتا است. گروه‌های سنی مختلط به کودکان اجازه می‌دهند از یکدیگر بیاموزند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و مهارت‌های زندگی مانند پذیرش وتفاوت ها را بپذیرند.

مزایای روش مونته سوری
مهد کودک و پیش دبستانی ذهن روشن

در مهد کودک خوب غرب تهران از طریق آموزش های کودک محوربه کودکان مهارت‌های زندگی مانند : مسئولیت‌پذیری، استقلال، انصاف، سازگاری و مثبت‌اندیشی ،همدلی را آموزش می دهیم.

محققان مختلف نشان می‌دهند که کودکانی که در مهدکودک های به روش مونته سوری حضور دارند در مقایسه با سایر کودکان گروه سنی خود از مهارت‌های نرم برتری برخوردارند و رفتار بهتر و تمایل بیشتری به همکاری با همسالان خود دارند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *