مادر و کودک در غرب تهران

مادر و کودک در غرب تهران


کارگاه‌ مادر و کودک غرب تهران ما برای کمک به والدین و کودکان در رده سنی های متفاوت طراحی شده‌ است تا روابط مفیدی را شکل دهد، مهارت اجتماعی عاطفی را ارتقا دهد و رفتارهای نادرست مانند عصبانیت را بهتر مدیریت کنند. والدین مهارت هایی را در مورد چگونگی پاسخگویی بیشتر به نیازهای فرزندشان و تعیین محدودیت های مناسب را یاد خواهند گرفت.

اصول تربیتی کودک

فرزندپروری در حالی که یکی از سخت ترین مشاغل در جهان ، پربازده است. شرکت در یک کارگاه مادر و کودک یکی از راه‌های توانمندسازی و تشویق بچه ها در هر سن و موقعیتی می باشد. تنوع زیادی در تربیت کودک بسته به فرهنگ میان خانواده ها وجود دارد.هر پدر و مادری رویکرد متفاوتی برای تعامل و راهنمایی فرزندان خود دارند. محققان سبک های فرزند پروری را به 4 ساختار روانشناختی دسته بندی کرده اند.

  • مستبدانه

والدین این سبک تمایل دارند که یک حالت ارتباطی یک طرفه داشته باشند که در آن قوانین سختگیرانه ای برای کودک را تعیین می کنند. کودکان به دلیل تنبیه شدن در انجام هر گونه خطا، عزت نفس ضعیفی دارند و باعث ایجاد ناتوانی در تصمیم گیری می شود.

  • مقتدرانه

در این مورد والدین معمولاً یک رابطه صمیمانه با فرزندان خود شکل می دهند. آنها دستورالعمل های روشنی برای انتظارات خود دارند و دلایل شان در ارتباط با اقدامات انضباطی را توضیح می دهند. این سبک فرزند پروری سالم‌ ترین نتایج را برای کودکان به ارمغان می آورد، اما نیازمند صبر و تلاش زیادی از هر دو طرف است.

  • سهل گیر

والدین سهل گیر، خونگرم و مهربان هستند و معمولاً کمترین انتظارات را دارند. آنها قوانین محدودی را بر فرزندان خود تحمیل می کنند. آزادی تا این حد می تواند منجر به ایجاد عادات منفی شود زیرا والدین راهنمایی زیادی در مورد مسائل زندگی ارائه نمی دهند.

  • بدون دخالت

کودکان آزادی بسیار زیادی دارند و والدین صرفا نیازهای اساسی آن ها مانند پوشاک و خوراک را برآورده می کنند؛  دخالتی در مورد شکل گیری بعد رفتاری بچه ها و مهارت های ارتباطی شان ندارند.

چالش ها

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که والدین  برای پرورش سبک فرزند پروری مناسب با آن مواجه می‌شوند، تطبیق روش‌های استاندارد متناسب با ویژگی‌های منحصربه‌ فرد فرزندشان است. به عنوان مثال قوانینی که در مورد یک کودک عصبی به کار می رود، ممکن است در مورد یک کودک تیزهوش بیش از حد محدود کننده باشند. از آنجایی که فرزندپروری یک موضوع گسترده است، کارگاه های آموزشی می توانند موضوعاتی از جمله نظم، ارتباطات، قدرت، خود کنترلی، حل مسئله، تغذیه، آموزش، مهارت های اجتماعی و موارد دیگر را پوشش دهند. همچنین به رشد مغز، زبان و سبک های مختلف یادگیری کودک کمک می کند.

نحوه برخورد با رفتار دشوار

دلایل احتمالی زیادی برای رفتار دشوار در کودکان نوپا و خردسالان وجود دارد.اغلب فقط به این دلیل است که آنها خسته، گرسنه، بیش از حد هیجان زده یا بی حوصله هستند. اگر در حال گذراندن دوران سختی هستید کودکان به سرعت متوجه می شوند که شما ناراحتید یا مشکلاتی در خانواده وجود دارد، پس سعی کنید در این موارد حتما حواستان بیشتر باشد.

راهکارها

  • رفتار مناسب

برخوردی که به فرزندتان نشان می دهید، باید مناسب خانواده تان باشد. اگر کاری که به آن اعتقاد ندارید را انجام دهید کارساز نخواهد بود. کودکان متوجه می شوند که شما به چه چیزی باور دارید. فرزند شما ممکن است عصبانیت را راهی برای جلب توجه  بداند، حتی اگر توجه بد باشد. آن‌ها ممکن است شب‌ها از خواب بیدار شوند تا یک نوازش یا همراهی بخواهند. سعی کنید زمانی که رفتارشان خوب است بیشتر به آنها توجه کنید و زمانی که نادرست است کمتر واکنش دهید.

  • تسلیم نشوید

زمانی که تصمیم به انجام رفتاری گرفتید، به  آن ادامه دهید؛ راه حل ها زمان می برند تا کار کنند. خوب است همواره با فردی با تجربه و مورد اطمینان مانند مربیان و روانشناسان کودک در ارتباط باشید.

  • مقاوم باشید

کودکان به ثبات نیاز دارند. اگر یک روز به رفتار فرزندتان به گونه ای واکنش نشان دهید و روز دیگر به گونه ای دیگر او را گیج می کنید. همچنین مهم است که همه افراد نزدیک به یک شیوه برخورد کنند.

  • سعی کنید زیاد واکنش نشان ندهید

کنترل احساسات برای واکنش ندادن کار دشواری است. زمانی که کودک هر چند وقت یکبار کار اشتباهی انجام دهد، باعث افزایش عصبانیت شما می شود.غیرممکن است که همیشه بتوانید عصبانیت خود را پنهان کنید، اما با تلاش و تمرین کردن بسیار می توان مقدار آن را کمتر کرد. راه های زیادی برای کنار آمدن با این مسئله وجود دارد هم صحبت شدن با والدین دیگر در کارگاه های مادر و کودک یکی از این موارد است.

  • با فرزندتان صحبت کنید

با کودک تان به طور کاملا شفاف در مورد دلایل کارهایتان صحبت کنید مسلما متقاعد کردن بچه ها سخت است اما غیر ممکن نیست. هنگامی که فرزندتان می تواند صحبت کند، او را تشویق کنید تا دلیل عصبانیت یا ناراحتی خود را توضیح دهد به آنها کمک می کنید تا کمتر احساس ناامیدی کنند.

  • جایزه دهید

با پاداش دادن به فرزندتان برای رفتار خوب، او را تشویق کنید. انجام این کار هم به صورت لفظی و هم فیزیکی تأثیر گذار است.اگر فرزندتان رفتار خوبی انجام داد، به او بگویید که چقدر راضی هستید. اما نکته ای که حائز اهمیت است آن است که نباید قبل از انجام کار درست به او پاداش دهید زیرا این رشوه است نه پاداش.

مادر و کودک در غرب تهران

فواید شرکت در کارگاه مادر و کودک غرب تهران

کلاس های مادر و کوک ذهن روشن که در غرب تهران قرار دارد؛ برای ایجاد ارتباط مستحکم میان مادر و کودک، توانمند کردن آن ها در اعتماد به نفس، تصمیم گیری و خود مراقبتی شکل گرفته است. کودکان در این سن به دلیل اضطراب جدایی که دارند بهتر است تا آرام آرام مستقل شوند و آمادگی رفتن به مهد کودک یا پیش دبستان را کسب کند.

  • درک رشد کودک

همیشه در هر مرحله از زندگی مطالب جدیدی برای یادگیری وجود دارد. حضور در یک کارگاه امکان تبادل ایده ها و اطلاعات و استراتژی هایی را فراهم می کند.

  • آموزش مهارت های زندگی

برنامه های سازمان دهی شده کلاس مادر و کودک غرب تهران به گونه ای است که بچه ها در آن آشپزی، مهارت های ارتباطی، هوش هیجانی، تفکر انتقادی، همدلی و موارد دیگر را بیاموزند. کارگاه نه تنها آموزنده است، بلکه سرگرم کننده ولذت بخش هم است.

  • مدیریت خشم

 مادر و کودک توانایی کنترل خشم در موقعیت های مختلف را کسب می کنند.

  • کاهش زمان استفاده از موبایل

دغدغه بسیاری از مادران در عصر جدید، موبایل است. با پیشرفت کردن علم و فناوری و استفاده مداوم ما از آن ها باعث شده تا کودکان از دنیای واقعی و بچگانه فاصله بگیرند و به سمت گوشی و موبایل بروند. یکی دیگر از مزایا کارگاه مادر و کودک برطرف کردن این نگرانی مادران است به طوری که بچه ها برای مدتی با دوستان جدید خود وارد دنیای کودکانه شوند.

  • آموزش همدلی و مهارت های اجتماعی به کودکان

همدلی و مهارت های اجتماعی نقطه عطف اصلی رشد کودکان هستند. طبیعی است که والدین بخواهند فرزندانشان افرادی اجتماعی باشند. برخی از نمونه‌های فعالیت‌هایی که در اجتماعی شدن مادر و کودک کمک می کند داستان‌سرایی، نمایش احساسات، بازی های ریتمیک ،هنر و خلاقیت و.. می باشد.

  • تغذیه سالم

کودکان در کارگاه مادر وکودک غرب  طرز تهیه وعده‌های غذایی ساده، تشویق به برنامه‌ غذایی سالم را می آموزند.

فعالیت های مادر و کودک 

  1. بازی ریتمیک و حرکتی

  2. حسی

  3. هنر و خلاقیت

  4. رشدی و شناختی

  5. ورزش

  6. سبک های یادگیری و هوش چندگانه

  7. مسی پلی

  8. آشنایی با شغل ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *