کارگاه کودک خلاق


کارگاه کودک خلاق یک برنامه آموزشی است که به کودکان کمک می کند تا ایده ها و خلاقیت خود را بروز دهند. این ایده ها در طی فعالیت های چالشی که بر اساس رده های سنی متفاوت است،ایجاد می گردد.

کودکان با استفاده از ابزارها یا مفاهیم مختلف مانند فعالیت های هنری و حرکتی خلاقیت خود را ارتقا می دهند.
ایجاد فضای شاد یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش آرامش روحی و روانی در کودک است.در محیط شاد، ذهن انسان پویا و استعدادش شکوفا می‌شود.

انسان 8 نوع هوش دارد که برای افزایش به کارگیری از هر کدام باید تمارینی را انجام دهد؛ با شناخت آن ها به کشف استعداد کمک می کنیم ، هرچقدردرسن پایین‌تری استعداد فرزندانمان را کشف کنیم باعث می‌شود آن‌ها بتوانند بیشتر و بهتردرمسیراستعدادشان حرکت کنند.

کارگاه های خلاقیت ما به پرورش هر کدام از این هوش ها به طور مجزا می پردازد.

  • هوش برون‌فردی
    توانایی درک خواسته‌های دیگران وایجاد روابط مثبت با آن‌ها
  • هوش بدنی-جنبشی
    استفاده از بدن برای ساخت چیزها و لذت بردن ازآن ها
  • هوش موسیقیایی
    توانایی درک الگو‌های موسیقی
  • هوش تصویری و فضایی
    توانایی تفسیر تصاویر، الگوها و قدرت تجسم بالا
  • هوش درون‌فردی
    خودآگاهی
  • هوش منطقی-ریاضی
    قابلیت تحلیل منطقی مسائل
  • هوش کلامی-زبانی
    توانایی استفاده از زبان گفتاری و نوشتاری برای بیان احساسات
  • هوش طبیعت‌گرا
    شناخت محیط و مشاهده رفتار موجودات زنده

مزایای کارگاه کودک خلاق

درگیر کردن کودکان در فعالیت های خلاقانه فواید متعددی دارد از جمله آنها می توان گفت که برای تقویت بیان و به اشتراک گذاشتن ایده هایشان مناسب است؛ همچنین لذت بخش بودن شرکت در کارگاه کودک خلاق باعث جذب هرچه بیشتر کودکان می شود. ما همواره به دنبال کسب تجربیات جدید و ایجاد تعاملات مفید هستیم به همین دلیل است که شرکت در این کارگاه ها را به شما عزیزان توصیه می کنیم.

هر فردی جنبه خلاقانه ای دارد و حضور در یک کارگاه خلاق به توسعه و پرورش آن کمک می کند.

کودکان می توانند بیاموزند که خارج از چارچوب فکر کنند و به یک موقعیت از دیدگاه های مختلف نگاه کنند.
تمرین‌های خلاقیت در کارگاه‌ها عواملی برای بهبود وضعیت روحی و عاطفی کودکان است. کودکان به‌عنوان بخشی از یک گروه به‌ طور مشترک، برای رسیدن به نتیجه نهایی کار می‌کنند. این امر مهارت‌های اجتماعی، صحبت کردن و بحث کردن درباره ایده‌ها و گوش دادن به نظرات دیگران را توسعه می‌دهد.

آن‌ها نگرش مثبنی به روند حل مساله پیدا می‌کنند. کودکان خلاق در بزرگسالی تبدیل به انسان‌هایی متکی به نفس و کاردان می‌شوند و به همان اندازه از زندگی .

همچنین مربیان در مورد حقوق کودکان و اهمیت بازی با کودکان صحبت خواهد کرد.

 

موضوعات کارگاه کودک خلاق

  • طراحی و نقاشی

نقاشی از بهترین تمارین برای رشد خلاقیت است علاوه براینکه بچه ها را سرگرم می کند به رشد مهارت های حرکتی ظریف آنها و خلق آن چه که در ذهن شان است کمک می کند.
تمام ابعاد نقاشی کودک اعم از رنگ های استفاده شده قابل تحلیل است و هر کدام نشان دهنده حالات درونی و احساسات اوست، بنابراین نقاشی‌های کودکان دربردارنده احساسات،تخیلات و آرزوهای آن‌ها است. برخی دیگر از فعالیت‌های این حوزه طراحی آزاد، تصویرسازی داستان، نقاشی با انگشت و… می باشد.

  • مسی پلی

حس لامسه و تخیل کودک با دادن مجموعه ای رنگارنگ از خاک رس که در قالب ها بریزد درگیر می شود، آن‌ها می‌توانند آثار منحصربه ‌فرد خود را با خاک رس نرم شکل‌دهی و مجسمه‌سازی کنند.

  • قصه خلاق

قصه وسیله ای برای معنا سازی برای کودکان در جهت آرامش ذهن و تمرکز است، ما با قصه گویی می توانیم مفاهیم را راحت تر به آن ها انتقال دهیم. اجرای درست نقش ها در قصه بسیار مهم است چون کودکان احساس بسیار نزدیکی با شخصیت های داستان دارند. کودکان با  ایجاد دیالوگ میان عروسک ها مهارت قصه گویی و تفکر انتقادی و خلاق را در خود توسعه می دهند.
این فعالیت جنبه های مختلف خلاقیت کودکان از خلق مفهوم،طراحی، رنگ آمیزی تا آگاهی فضایی و تخیل را پرورش می دهد.

  • کارگاه ساخت لگو

بازی لگو به تقویت مهارت‌های هوش ریاضی، دست‌ورزی، تجسمی، منطقی و پرورش ذهن خلاق در کودکان کمک می‌کند، و به آن ها می‌آموزد که اگر هدفش آنطور که برنامه‌ریزی کرده بود پیش نرفت، همیشه می‌تواند با یک برنامه جدید دوباره شروع کنند.

مهدکودک ذهن روشن

مرکز تخصصی مهدکودک ذهن روشن مجموعه ای از این کارگاه ها را برای شما عزیزان برگزار می کند. ما بر این باور هستیم که ترکیب مربی خوب در کنار کودکان با انگیزه و داشتن فضای آموزشی مناسب واستفاده از از سبک های آموزشی بروز دنیا می‌تواند مسیر زندگی کودکان را تغییر بدهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *