امکانات مهدکودک خوب


چیدمان طراحی مهدکودک همیشه بسیار سخت است زیرا به ملاحظات زیادی نیاز دارد چون کودکان بسیار حساس هستند.باید به جزئیات توجه بیشتری داشته باشیم زیرا ایمنی کودکان اولین و مهمترین دغدغه در مهدکودک ذهن روشن است. علاوه بر این، باید رنگ ها، بافت و محیط را برای ایجاد یک فضای آموزشی سرگرم کننده و ایمن ترکیب کنیم.
اگر مهدکودک به خوبی سازماندهی شده باشد، کودکان می توانند به راحتی حرکت کنند.در ادامه امکانات مهدکودک خوب را بررسی می کنیم.  

بهداشت فردی از برنامه های روزمره مهم درمهدکودک است.

امکانات مهدکودک خوب

  • وسایل رنگارنگ
  • میز و صندلی اندازه مناسب کودک
  • زمین بازی
  • تنوع اسباب بازی
  • تشک پازل فوم
  • وسایل قفل شونده

مهدکودک رنگارنگ

رنگ یکی از اصول طراحی قدرتمند در مهدکودک است. استفاده صحیح از رنگ می تواند فضای مناسبی ایجاد کند و حس خانه کودکان را ارائه دهد. اگر رنگ به اشتباه استفاده شود، ممکن است اثرات منفی مانند غلبه ، گیج کننده و تحریک بیش از حد داشته باشد. پس زمینه های رنگارنگ یا امکانات و تجهیزات مهدکودک باعث ایجاد علاقه ای می شود که در کلاس درس معطوف به کودکان است.

کودکان بیشتر وقت خود را در کلاس ها می گذرانند، جایی که رنگ می تواند برای تقویت و تأثیرگذاری بر یادگیری آنها از رشد تشخیص الگو، حافظه و توانایی جذب استفاده شود.

 کودکان می توانند با تحرک  انعطاف پذیر باشند.آن ها باید یادبگیرند روی میز بنویسند و نقاشی کنند نه روی تخت یا زمین . اندازه مناسب میز و صندلی به آنها کمک می کند تا یاد بگیرند و رشد کنند زیرا بچه ها می توانند به تنهایی روی صندلی بنشینند و از روی صندلی پایین بیایند. اتاق را برای انواع مختلف یادگیری ترتیب می دهیم فضایی را برای جلسات کلاس، میزهایی که کودکان در آن با هم در گروه کار می کنند.

بازی در مهدکودک

بازی به کودکان برای تحریک ذهن، بهبود عملکرد مغز و ایجاد رابطه با دوستان دیگر کمک می کند. بنابراین زمین بازی یکی از تجهیزات ضروری در مهدکودک است. اجزای کلیدی وجود دارد که برای رشد سالم کودکان خردسال بسیار مهم است. در هسته اصلی یک برنامه مهدکودک با کیفیت بالا و ایمن محیطی است که باعث ارتقای جسمی، اجتماعی، عاطفی و فکری می شود .
بلوک‌های اسباب‌بازی مانند لگو و مجموعه‌های اسباب‌بازی ساختمانی برای توسعه مهارت‌های حرکتی و هماهنگی چشم و دست کودکان طراحی شده‌اند. آنها به عنوان ابزار یادگیری برای استدلال فضایی، انعطاف پذیری شناختی، تفکر خلاق، تفکر واگرا و مهارت های مهندسی در نظر گرفته می شوند. از نظر فواید، بازی اسباب‌بازی‌های ساختمانی نیز به بهبود صبر، استقامت و انعطاف‌پذیری کمک می‌کند.

این یادگیری مشارکتی به کودکان کمک می کند تا از روش های مختلف انجام کارها آگاه شوند و بخشی از آنها باشند. مهارت های آنها را به چالش بکشد، به توسعه مهارت های تحصیلی و اجتماعی کمک کند .

مربی مهدکودک

داشتن روابط مثبت با معلمان و یکدیگر به کودکان کمک می کند تا احساس کنند به آنها تعلق دارند و همه مهم هستند. ما فعالیت هایی را ارائه می دهیم که کودکان علاقه مند هستند، مهارت های آنها را به چالش می کشند و به آنها کمک می کند تا یادگیری را دوست داشته باشند؛همچنین به آنها با دادن مسؤلیت های مختلف در پیدا کردن دوست کمک کنیم.

توانایی انتخاب کودک

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای اطمینان از آمادگی کودکان خود برای مهدکودک انجام دهید این است که به آنها آموزش دهید تا قبل از شروع مدرسه تصمیمات ساده بگیرند.آنها می خواهند در تعطیلات چه بازی کنند؟ چه کتاب هایی را می خواهند بخوانند؟ با چه رنگی رنگ خواهند کرد؟
همه اینها انتخاب هایی هستند که ممکن است در مهدکودک به صورت روزانه با آن روبرو شوند.

مهدکودک ذهن روشن

مهد کودک ذهن روشن مفتخر است که متخصصان و روانشناسان  در حوزه کودک را با سابقه کار در این حوزه در یک محیط امن و شاد با طراحی برنامه های جامع و مدون کنار هم گرد آورده است تا کودکان ایران زمین روزهای شاد و رنگی را کودکی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *